بیت الزهرا سلام الله علیها

جشن میلاد حضرت محمد ص

1394/10/9 10:04
نویسنده : عزیزی
953 بازدید
اشتراک گذاری

شب میلاد پر شور و سرور حضرت ختمی مرتبت جشنی به یاد ماندنی با همکاری مادران بیت الزهرا س برگزار کردیم.

 

آغاز جشن ،قراءت قرآن توسط خود بچه ها بود.

 

 

یکی از هیجانی ترین بخش های برنامه امروز مسابقه کیک خوری بود.این کیک ها توسط یکی از مادران در منزل پخته و تزیین شده بود و بچه بدون دست آنها را خوردند که صورت و لباسهایشان خامه ای شد.زبان

 

 

بخش خوشمزه و بامزه ی جشن عروسک هایی بود که توی دلشون پر از خوراکی بود. مثل:ژله،لواشک،پاستیل،مسقطی،موز،شکلات و...سر عروسک ها توپ پلاستیکی و موهاشون از کاموا درست شده بود.بدنشون هم نی های بلند و لباسشون کیسه آلومینیومی همبرگر هست.

 

بخش خوشمزه ی بعدی سیخ های لبو به شکل های زیبا هست و همچنین پفیلاهای مزین شده با تصاویر و اشعاری به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم ص و امام صادق ع

 اسم آن عروسکها را قلقلی گذاشتیم و در بخش نمایش عروسکی ،برای همیاری بچه ها در بخش نمایش و تجربه عروسک گردانی از این عروسک های قلقلی استفاده کردیم.

بخش نمایش عروسکی با شنیدن صدای گریه ی عروسک دختربچه ای آغاز شد که میگه:بچه ها سلام..من خیلی غصه دارم... گریه

 

بپرسید چرا؟بچه ها پرسیدند :چراااا؟ عروسک جواب داد:دوست داشتم زمان حضرت محمد ص به دنیا می اومدم و ایشونو میدیدم وکنارشون مینشستم.با ایشون بازی می کردم...آخه می دونید بچه ها،حضرت رسول ص خیلی بچه ها را دوست داشتند وبا اونها بازیهایی مثل پیتیکو بازی می کردند...و اصلا بچه هارو دعوا نمی کردند حتی اگر نوزادی پا و لباس ایشون رو خیس می کردند...

 

ولی بچه ها ...الان دیگه ناراحت نیستم..لبخند.یادم افتاد ایشون  یک پسری دارند که خیلی شبیه ایشون هست و اخلاقشون هم مثل حضرت محمد ص مهربان و خوبه...ایشون بین ما هستند و صدای مارو میشوند و اگر دعاهمون مستجاب بشه ،به زودی ظهور می کنند و ما از دیدنشون خوشحال و شاد میشیم و کل جهان از ظهور شون پر برکت و عالی میشود.پس برای اینکه زودتر بیان دعای فرج را زمزمه کنیم…

 

هدیه ارزشمند مادران به بچه ها که از طرف بیت الزهرا س معرفی و تهیه شده بود هم کتاب جذاب و خواندنی "محمد مثل گل بود" از انتشارت بوستان فدک هست که معرفی سبک زندگی بر اساس سیره حضرت رسول ص می باشد.

 از هیجانی ترین قسمت های برنامه ،پرتاب دسته جمعی بادکنک ها به هوا بود.بازی به این شکل هست که بچه ها دورتادور پارچه ای را می گیرند و با تکان دادن پارچه سعی می کنند بادکنک ها را بالا بیاندازند.و نباید باد کنکی به زمین بیافتد.این بازی هیجان بالایی دارد و حس همکاری و همدلی را در آنها تقویت می کند.

 بخش طنز و خنده دار اخبار نی نی ها هم یکی از برنامه های دیگمون بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.در این بخش مجری بعد از پخش موزیک آغازین اخبار می گوید:با صلوات برمحمد وآل محمد توجه شما را به اخبار نی نی جلب می نمایم....محتوای اخبار هم طنز بچه گانه بود که ان شا الله در فرصتی مناسب متن آنرا قرار خواهم داد.

 پخش کلیپ و سرود و دعای پایانی هم از دیگر برنامه های امروز بود.

کلی شعر و شادی و مولودی هم داشتیم و بچه ها کف می زدند و روی سن بالا و پایین می پریدند ...که در گزارش جشن بعدی دوست خوبم براتون میذاره..

 اینم لحظه ی شعر خوانی و شادی همراه با برف شادی

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (1)

اسوه
12 دی 94 19:16
واقعا خدا قوت خيلي خوبه كه سبك زندگي اسلامي را از كودكي با بازي هاي شيرين كودكانه به فرزندانمان بياموزيم. اجرتان با حضرت زهرا (س)