بیت الزهرا سلام الله علیها

شعر عید غدیر*همراه با نمایش و بازی*برای کودک و خردسالان

1394/6/28 0:27
نویسنده : عزیزی
320 بازدید
اشتراک گذاری

شاید تفهیم معانی بلند و عمیق ولایت و خطبه غدیر به بچه ها کاری سخت و محال به نظر برسه اما باروش بازی و نمایش میشه همون معانی عمیق و بلند را در قالبی شیرین و شاد به کودکان القا کرد بطوریکه لذت ببرند و.خسته کننده نباشه.

شعر بازی زیر را به همین منظور سرودم.

ابزار این بازی دستها هستند بدین صورت که مربی هر بیتی از شعر که کلمه دست داره میخواند و دستها را به همان شکل در می آورد مثلا به شکل مشت یا به شکل قنوت.بچه ها هم همگی به همان شکل دستها را در می آورند.

 

دستای ما تو دست هم

من بچه شیعه هستم

 

دستای ما روبه خدا

خدا رو می پرستم

 

دستای ما رو قلبمون

عاشق پیغمبرمون

 

دستا بیاد کنار گوش

وقت اذان همه به هوش

قبل رکوع دستا بالا

قنوت کنیم رو به خدا

 

دست به دست هم بدیم

ما بهر بیعت اومدیم

امیر و مولا علیه

امام برحق علیه

ساقی کوثر علیه

شفیع محشر علیه

 

به هر دو عالم شاهه

علی ولی الله ه

 

دستامو می کنم مشت

به دشمنش کنم پشت

شیطون و زود باید کشت

به روی او بزن مشت

 

 

دستا کنار کمرم

با افتخار داد میزنم

من پیرو ولایتم

مطیع امر رهبرم

 

دستارو رو سر بذاریم

از ته دل دعا کنیم

صاحبمون مهدی بیاد

جهان بشه روشن و شاد

 

  حالا باهم دست میزنیم

حرفای خوب خوب میزنیم

تا قلب مهدی شاد بشه

ما از علی دم میزنیم ۲

 

 علی علی علی علی۲

 

 شاعر:سمانه عزیزی علویجه

 

*یک سبک ملایم ومهربان کودکانه برای این شعر انتخاب کنیدچشمک

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)