بیت الزهرا سلام الله علیها

نمایش آب و خورشید....روایتگران عاشورا

1394/8/15 0:06
نویسنده : عزیزی
390 بازدید
اشتراک گذاری

نمایش کوتاه و مختصری برای بچه ها در هیات نی نی های بیت الزهرا س ترتیب دادیم که در آن نمایش آب و خورشید به روایتگری واقعه عاشورا پرداختند.

 

آب بعد از معرفی خود به این صورت ادامه می دهد:من.....آب.... مهریه مادرم زهرا س ....آن روز تلخ را هرگز از خاطر نخواهم برد...

.خورشید نیز خود را چنین توصیف میکند:

 

من....خورشید....فروغ آسمان.....روشنگر جهانیان....

 گرمابخش زمینیان....در آن روز پر بلا نظاره گر بودم.آه کاش هرگز خلق نمیشدم تا شاهد آن مصیبتها نبودم.

 

بعد آب و خورشید ماجرای دعوت مردم کوفه و ارسال نامه های بسیار به حضرت  را تعریف کرده و گفتند که یزید ملعون گفته بود تا به زور از امام بیعت بگیرند و در غیر این صورت امام را شهید کنند.

 

امام حج خود را نیمه کاره رها کردند تا به سیل مشتاقان کوفی برای مبارزه با یزید فاسد بپردازند و رهبری قیام کوفیان علیه یزید را به عهده گیرند اما نزدیکی کوفه که رسیدند لشکر حر مانع ورود حضرت به کوفه شدند و ایشان به ناچار وارد صحرای خشک و سوزانی به نام نینوا شدند.

بعد با سینه زدن شعر حسین میا به  کوفه.....کوفی وفا ندارد را زمزمه می کردند.

بعد، از محرومیت آب و تشنگی کودکان خیام گفتند و شعر زیبای ببار ای بارون ببار....را پخش کردیم و در همین حین خورشید نشسته و گریه میکرد و آب با حرکات آرام دست به دور او می چرخید.

و در آخر هم اشاره ای کردند به این که حضرت زینب س پیام عاشورارا به مارساندند و نگذاشتند از خاطر ما برود...

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان محمدحسین
15 آبان 94 19:02
ممنون از اشتراک اطلاعاتتون... من هر روز به وبلاگتون سر میزنم و از آموزش های شما استفاده میکنم