بیت الزهرا سلام الله علیها

جشن نبوت

1394/12/16 15:49
نویسنده : عزیزی
222 بازدید
اشتراک گذاری

امام جعفر صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند: وقتی كودك به سن سه سالگی رسید، از او بخواهید كه هفت بار عبارت «لا اله الا الله» را بگوید. سپس، او را به حال خود وا گذارید تا به سن سه سال و هفت ماه و 20 روز برسد. در این هنگام، به او آموزش دهید كه هفت بار بگوید: «محمد رسول الله». سپس، تا چهار سالگی او را آزاد بگذارید. در آن هنگام، از وی بخواهید كه هفت مرتبه عبارت: صلی الله علیه و آله» را تكرار نماید. سپس تا پنج سالگی او را آزاد بگذارید. در این وقت، اگر كودك دست راست و چپ خود را تشخیص داد، او را در برابر قبله قرار دهید و سجده را به او بیاموزید، در سن شش سالگی، ركوع، سجده و دیگر اجزای نماز را به او آموزش دهید. وقتی هفت سال او تمام شد، به او بگویید كه دست و صورت خود را بشوید (در مورد وضو نیز بتدریج وضو گرفتن را بیاموزید). سپس، به او بگویید كه نماز بخواند. آنگاه كودك را به حال خود وا گذارید تا نه سال او تمام شود... در این هنگام، وضو گرفتن صحیح را به او بیاموزید و او را به نماز خواندن وادارید. 

 

سلام بچه ها

 

امروز جشن نبوت آقا محمدحسینه...

روزی که اون سه سال و هفت ماه و بیست روزه میشه 

و خداوند اونو لایق این دونسته که با بهترین خلق خدا آشنا بشه...

و جشن امروز به همین مناسبت برگزار شده.

اول توجه کنید به کارت دعوت  زیبایی که برای مهمانها فرستاده بودند:

 

 اینم شعار زیبای محمد رسول الله ص و گنبد خضرا که جلوه ی زیبایی به کیکش داده بود.

 امروز به بچه ها کلی خوش گذشت و با حضرت رسول ص آشنا شدند.داستان بچه های مدینه و ماجرای پیامبر ص که به بچه ها گردو دادند را به صورت نمایش دوستان بازی کردند و بچه ها با این نمایش حسابی ارتباط برقرار کردند و در حین نمایش هم سواری بازی و گردو بازی می کردند.

 

 

 

چند شعر شاد و مرتبط هم براشون خوندیم که دست میزدند که ان شا الله در فرصتی مناسب آن اشعار را اینجا قرار میدهم.یکی از شعر ها هم شعر برف شادی بود با کمی تغییر که آن را قبلا براتون گذاشته بودم.

چند داستان و روایت زیبا هم صاحب خانه عزیز برای بچه ها و مادرهای گل تعریف کردند ...

 

اینم تزیینات منزل و خوراکی های خوشمزه امروز...

 

 

منتظر بقیه گزارش باشید

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)